niedziela, 2 grudnia 2012

Paluchy z ciasta francuskiego

Zawsze znajdzie się okazja żeby spotkać się ze znajomymi ;) a, że z pustymi rękami nie wypada przyjść, podaje przepis na paluchy z ciasta francuskiego. Przepis bardzo łatwy i szybki.

Paluchy są smaczną alternatywą dla chipsów. Polecam ;-)

Stopień trudności:  proste.
Czas: 20 min.
Z jednego opakowania ciasta francuskiego wyszło ok. 14 paluchów.




 Składniki:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego (ja kupuję w Biedronce).
  • Przyprawy - świeżo mielony zielony pieprz, kolorowy pieprz, papryka czerwona  w proszku, sól morska, kminek, mak.
  • 1 jajko do posmarowania. 



Ciasto kroimy na około 1 centymetrowej szerokości paski, skręcamy je i smarujemy rozmąconym jajkiem. Następnie posypujemy przyprawami. Wstawiamy do rozgrzanego do 180 stopni C piekarnika i pieczemy ok 20 min aż będą rumiane. 

Wybornie smakują na wieczór filmowy (i nie tylko) w gronie przyjaciół do piwka ;-)

Smacznego!



A z filmów jakie ostatnio oglądałam godny polecenia to "Mój rower" w reżyserii Piotra Trzaskalskiego. Wzruszający, prosty. Polecam.






3 komentarze:

  1. ostatnio zalegało mi trochę ciasta i nie miałam pomysłu co z nim zrobić! Następnym razem wykorzystam pomysł,

    pozdrawiam ciepło,
    Szana!

    OdpowiedzUsuń
  2. :) Z gotowego ciasta francuskiego można robić wiele smakowitych rzeczy. Bardzo często robiłam koperty ze szpinakiem i fetą, ale mi się znudziły więc szukałam czegoś innego.

    Pozdrawiam również :)

    Depcia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam takie przekąski :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz komentarz. Dziękuję :)
Please leave a comment. Thank you ;)