czwartek, 20 grudnia 2012

Buraczkowa inaczej

Uwielbienie do buraków wyssałam z mlekiem matki :D Moja rodzicielka uwielbia jeść buraki klasycznie do obiadu. Buraki można jednak przyrządzać na wiele sposobów. Niedawno robiłam kakaowe muffinki z buraczkami (o tym w  innym poście tu: http://depciaodkuchni.blogspot.com/2012/12/buraczkowe-muffinki.html). Zostało mi trochę musu buraczanego więc postanowiłam zrobić pyszną zupkę - krem :)

Stopień trudności: bardzo łatwe
Czas przygotowania: buraczki się gotują około 1 godziny (zależy od wielkości - małe szybciej)
Dla ilu osób: cztery porcje



Składniki:
5 buraków średniej wielkości
listek laurowy
przyprawy: pieprz, sól
sok z cytryny
bulion warzywny 
grzanki z pieczywa razowego

dodatkowo:
oliwa z oliwek do smażenia grzanek
jogurt naturalny


Buraki gotujemy (nie obieramy) do miękkości. Żeby ułatwić sobie pracę można ugotować buraki np. dzień wcześniej. Kiedy ostygną obieramy i kroimy w małe kawałki. Następnie przy użyciu blendera rozdrabniamy - buraczki mają mieć konsystencje musu. 

Jednocześnie gotujemy wywar warzywny (ułatwimy sobie pracę mając w zamrażarce wcześniej przygotowany wywar, który po prostu rozmrażamy wrzucając do garnka). Ja wywar robię gotując: marchewkę, pietruszkę, kawałek selera korzeniowego, kawałek pora, cebulę w całości, ziarna pieprzu, sól, listki laurowe.

Podlewamy buraki bulionem warzywnym - zupka ma być dość gęsta, nie za rzadka :) to już zależy od Was jak lubicie. Dodajemy przyprawy i sok z cytryny. I gotowe! Podajemy z jogurtem naturalnym i grzankami.

Grzanki: kroimy w kostkę kromkę razowego chleba i podsmażamy na patelni z ziołami (bazylia i oregano) z kroplą oliwy z oliwek .



Smacznego!


Przepis bierze udział w durszlakowej akcji "doceniamy zupy".
http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/doceniamy-zupy# 

 Przy robieniu zupki słuchałam pięknej muzyki tworzonej przez Angusa i Julię:
http://www.youtube.com/watch?v=eefVgc_qhxg&list=ALHTd1VmZQRNqiKC6-6DMuYP_2h7EWGxS7

 może dlatego miała lekko kwaśny smak ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz komentarz. Dziękuję :)
Please leave a comment. Thank you ;)