sobota, 9 maja 2015

Chleb z ziemniakami i boczkiem

Do tego chleba przymierzałam się już jakiś czas. Ciągle nie było czasu.
A przepis i wykonanie jest bardzo proste. Tym razem chleb jest zrobiony na drożdżach :)

Polecam!
Przepis pochodzi z bloga mojej chlebowej Guru - Liski z White Plate. Polecam jej bloga o wypiekach dla początkujących i zaawansowanych piekarzy.

Składniki:
  • 450 g mąki (użyłam pszennej typu 450)
  • 200 ml wody (przegotowanej ciepłej)
  • 100 ml zsiadłego mleka (użyłam kefiru)
  • łyżeczka cukru
  • łyżeczka soli
  • opakowanie drożdży instant 7 g
  • ziemniaki ok 200 g (rozgniecionych)
  • jedna mała cebula
  • 4 plasterki chudego boczku
  • łyżka oliwy
  • mała cebula

Boczek kroję w kostkę i podsmażam na suchej patelni aż się zarumieni. Odstawiam do miseczki żeby ostygł. Na tej samej patelni wlewam oliwę i podsmażam cebulkę (dodaję rozgniecione nasiona kolendry). 

Mąkę mieszam z solą, cukrem, drożdżami w misce. Dodaje wody i kefiru oraz rozgniecionych ziemniaków.
Zagniatam aż ciasto odstaje od miski. Dodaje cebulkę i boczek - delikatnie wgniatam kawałki w ciasto.
Zagniatam kilka minut.
Formuję kulę, odstawiam do wyrośnięcie na około 45 minut. Nagrzewam w tym czasie piekarnik do około 200 stopni (w oryginalnym przepisie do 240 st. - mój piekarnik nie osiąga takiej temperatury ;) . Układam bochenek na blaszce wysmarowanej olejem (na papierze do pieczenia).

Piekę chleb około 45-50 min. 
Studzę na kratce. 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz komentarz. Dziękuję :)
Please leave a comment. Thank you ;)