środa, 20 maja 2015

Babeczki brownie z malinami

Przepis na te pyszne babeczki dostałam od koleżanki. Dzięki Monia!
Kilka dni później musiałam przepis wypróbować.
Kuracja antydepresyjna czekoladą w tej postaci i każdej innej jest wskazana o każdej porze roku! ;-)



Składniki (6-8 babeczek):

  • 100 g gorzkiej czekolady (jedna tabliczka)
  • 100 g masła
  • 100 g mąki
  • ok. 150 g cukru (ilość można zwiększyć lub zmniejszyć kto jak lubi)
  • 2 łyżki gorzkiego kakao (niekoniecznie)
  • 2 jajka
  • ok. 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 150 g malin 
  • cukier puder do posypania


Ja użyłam podwójnej ilości składników i wyszło mi 12 dość sporych babeczek :)
Masło, cukier, kakao, czekolady rozpuszczam w kąpieli parowej (garnek z wodą na to miska - do miski wkładam składniki). Mieszam do uzyskania jednolitej masy. Odstawiam i studzę lekko.
Mąkę przesiewam, dodaję proszek do pieczenia.
Czekoladową masę przekładam do większego naczynia. Dodaję mąkę i miksuję. Dodaję jaja, miksuję wszystko na gładką masę. Następnie dodaje maliny i mieszam łyżką.
Masę przekładam do papilotek (wypełniam ok. 3/4 wysokości bo urosną) i wkładam do piekarnika nagrzanego do ok. 180 stopni na ok 20 min. Uwaga żeby nie przypalić.
Babeczki będą chrupkie z zewnątrz a miękkie w środku. Najlepsze są jeszcze ciepłe i można wyjadać je łyżką :) Mniam.


Polecam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz komentarz. Dziękuję :)
Please leave a comment. Thank you ;)