czwartek, 25 października 2012

Papryki chilli w boczusiowej otoczce

NO to zaczynamy :) Na jesienne zimne wieczory (i nie tylko) jako przekąskę polecam zielone papryczki chilli zawijane w boczku. Tak samo jak szybko się je robi tak szybko znikają z talerza.
Inspiracje? Wszystko zaczęło się od promocji papryk w jednym z hipermarketów... wtedy je zobaczyłam oczyma wyobraźni: papryczki zawinięte w boczku! Mniam.


Czego potrzebujemy do przygotowania tej piekielnie dobrej przystawki?

Składniki:
  • zielone papryczki chilli - 10 - 15  sztuk 
  • boczek wędzony w plastrach - opakowanie zawiera ok 10 plastrów (w zależności ile mamy papryczek trzeba wyliczyć liczbę plastrów)
  • duże opakowanie serka Mascarpone 
  • ser feta (1/3 opakowania)
  • dwa ząbki czosnku
  • przyprawy w zależności od upodobań - ja dodałam świeżo zmielony kolorowy pieprz, paprykę czerwoną w proszku)

Papryczki myjemy, kroimy na pół zostawiając ogonki i pozbywamy się ostrego środka - pestek. Teraz taka uwaga: proponuje czynność tą wykonywać w gumowych, cieniutkich rękawiczkach. Potem je wyrzucamy i myjemy solidnie ręce wodą i mydłem - nie chcemy potem cierpieć jak coś dostanie się do oka!

Tak przygotowane papryczki wkładamy do miski z zimną wodą i  odstawiamy. Zabieg ten powoduje, że papryki stają się mniej ostre. Raz odstawiłam na około godzinkę - piekły miło podniebienie. Raz zostawiłam na prawie całą noc - straciły znacznie na ostrości. To już zależy od Was i wrażliwości Waszego podniebienia.


Po kąpieli papryczki nadziewamy mieszanką serka Mascarpone, fety, wyciśniętego czosnku i przypraw. Następnie owijamy je cieplutkimi szlafroczkami z boczusia :) Możecie przekroić plastry na pół albo owinąć całymi w zależności od wielkości papryczek. 
Pieczemy w piekarniku aż skórka zrobi się chrupiąca.


Moim przyjaciołom smakowały mam nadzieję, że Wam również!

Smacznego!


Ingredients:
  • green chillies - 10 - 15 pieces
  •  smoked bacon slices  
  • Mascarpone cheese - large pack 
  • feta cheese (1/3 pack) 
  • two cloves of garlic 
  • spices according to taste - for example: freshly ground pepper, red pepper powder 

Cut chillies in half. Soak peppers in a bowl of water for one hour. This will make peppers less heat. Use gloves! Avoid contact with eyes. Chillies are really hot. 
Mix mascarpone, feta, squeezed garlic, spieces and fill each pepper. At the end wrap half of chillies with bacon slice. 
Bake them until bacon turns cripsy.

Eat them :)

Enjoy your meal







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz komentarz. Dziękuję :)
Please leave a comment. Thank you ;)