czwartek, 15 stycznia 2015

Bezglutenowa granola

Uwielbiam jeść na śniadanie płatki, muesli, a najbardziej owsiankę... alternatywą jest granola... kupne są za słodkie. Samemu lepiej zrobić - smakuje o wiele lepiej.



Czas przygotowania ok. 20 min.
Stopień trudności: łatwe.
Ilość: jedna blacha - dwa słoiki.

Składniki:
  • Gryka bez cukru (ekspandowane ziarno gryki) - bio* - ok. 40 g (kupiłam opakowanie o zawartości 70 g - dałam połowę opakowania)
  • amarantus - bio* - ok. 3 łyżki
  • rodzynki, żurawina - razem ok. pół szklanki
  • pestki dyni - ok. pół szklanki
  • wiórki kokosowe - garść
  • siemię lniane - ok. 1/3 szklanki
  • orzechy - ok. pół szklanki mieszanki: orzechów włoskich, nerkowca, laskowych.
  • 3 łyżki miodu
  • 2 łyżki oleju kokosowego (można pominąć)
* produkty bio kupiłam w sklepie ze zdrową żywnością, bio oznacza, że są to produkty rolnictwa ekologicznego, konwencjonalnego, produkty polskie.

Dodatki można mieszać i komponować według uznania... słonecznik, śliwki suszone, zamiast gryki można dodać ryż ekspandowany - ten dmuchany :) (jest on ogólnie dostępny). 

W garnuszku rozpuścić miód i olej (nie gotuj). Rodzynki i żurawinę zalać wrzątkiem - odczekać chwilę, odcedzić wodę. Suche składniki oraz rodzynki i żurawinę wymieszać w misce. Dodać miód i olej. Przesypać na blachę wyłożoną papierem (wysmarowaną masłem). Piec ok 15-20 min (w zależności od piekarnika). Mieszać w trakcie pieczenia żeby składniki równo się zarumieniły.

Po ostygnięciu przełożyć do zamykanych pojemników np. słoików. 

Gryka to źródło błonnika, potasu i fosforu. Amarantus zawiera witaminy i składniki mineralne: wit. B2, fosfor, magnez, żelazo, cynk, wapń. Produkty te mogą być spożywane przez osoby, które nie tolerują glutenu.

Smaczne i zdrowe. Najlepiej smakuje z kefirem lub jogurtem naturalnym :)

Dbajcie o siebie.

Polecam muzyczkę:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz komentarz. Dziękuję :)
Please leave a comment. Thank you ;)